— Kørekort kat. b —

Krav til lektioner, teori og praktik

Som kommende ny bilist kræver loven, at du har mindst 53 lektioner á 45 min. for at erhverve kørekort til almindelig bil – kategori B.

— Teoriundervisning —

29 lektioner á 45 min. teoretisk undervisning i teorilokalet.

— MANØVREBANE —

4 lektioner á 45 min. på lukket øvelsesplads, nemlig manøvrebane eller kravlegård.

— KØRSEL PÅ VEJ—

16 lektioner á 45 min. manøvre på vej, med stigende sværhedsgrad og repetition i øvelser.

— KØRETEKNISK ANLÆG —

4 lektioner á 45 min. på køreteknisk anlæg, nemlig glatbane (normalt lige inden køreprøven).

Lovpakken

Kørekort til almindelig bil – kat. B
Kr.13.995, inkl. moms til køreskolen

— BRAMDRUPDAM KØRESKOLE —

Den obligatoriske lovpakke

Når du sammenligner priser, så husk at være opmærksom på, at der ikke er skjulte gebyrer hos Bramdrupdam Køreskole!

Derudover får du hos Bramdrupdam Køreskole mulighed for ekstra teori uden meromkosninger.

Du får en gratis kode til din online undervisning med 4 måneders adgang.

Hvis dit forløb hos mig afbrydes, betales der efter listepris for hver enkelt afholdt del/lektion.

Øvrige eksterne omkostninger, forbundet med at erhverve dit kørekort:

• Prøvegebyr (gebyr for teoriprøve og køreprøve)

1000 kr.

• Lægeerklæring

ca. 500 kr.

Hos din egen læge, forskellige priser

• Foto til kørekort
    ca. 100 kr.

Det skal være et pasfoto

• Færdselsrelateret Førstehjælp
    ca. 600 kr.

af 8 timer

• Leje af bil

til køreprøve

• Evt. ekstra kørelektioner

pris pr. lektion

• Evt. forlængelse
    300 kr.

af kode til online undervisning

Listepris

• Teori
    5.075 k.

(29 lektioner) 175,00 kr. pr. lektion

• Manøvrebane
    2.000 kr.

(4 kørelektioner) 500,00 kr. pr. lektion

• Kørelektion

pris pr. lektion

• Køreteknik
    2.000 kr.

(4 kørelektioner) 500,00 kr. pr. lektion

• Leje af skolevogn

til praktisk prøve

Pris i alt for lovpakken 19.475,00 kr., men ved tilmelding og gennemførelse af lovpakken er prisen pt. 13.995,00 kr.

Afbrydes køreuddannelsen, afregnes der for de enkelte lektioner til ovenstående listepris.

1 lektion er 45 minutter.

Generel information

• Du kan tidligst starte undervisningen 3 måneder før du fylder 17.
  • Du kan tidligst tage teoriprøven 1 måned før du fylder 17 år.
  • Det tidligste, du kan tage en køreprøve, er, når du er fyldt 17 år.
  • Undervisningen skal minimum vare 14 dage.
  • OBS: Du må max. være fraværende i 4 lektioner under hele                  køreuddannelsen i den teoretiske del.

På manøvrebanen får du for første gang lov til at køre bilen selv – og du bliver helt alene i bilen, da kørelæreren ‘fjernstyrer’ dig over radioen.

I løbet af disse spændende første lektioner med praktisk træning, vil du blive kastet ud i alle de grundlæggende færdigheder, du som minimum skal kende, før du bliver frigivet til den virkelige verden:

• Start – stop – figur 8 – frem og tilbage – slalom
  • Parkering – parallel – skarpe hjørner – drejning – u – 3-punkt

Undervisningen afholdes på Kolding køretekniske anlæg.

Til det køretekniske kursus skal du under trygge forhold opleve, hvordan bilen reagerer i kritiske situationer på både tør (almindelig vej) og våd/glat vej.

Kørerlæren har radiokontakt med alle bilerne, da man kører flere elever i hver sin bil ad gangen.

• Målbremsning – dobbeltundvigemanøvre – bremse og undvige
  • Bevare herredømmet – undgå udskridning – uens vejgreb

Undervisningen bliver afholdt på Kolding køreteknisk anlæg.

Teoriprøven kan du tidligst aflægge 1 måned før, du fylder 17 år.

Til teoriprøven medbringes:

• Gyldigt pas eller billedlegitimation, dåbs- eller navneattest
  • P23 = ansøgning om kørekort
  • Lektionsplanen / Logbogen

Teoriprøven tager 30 minutter, og du får resultatet af prøven umiddelbart lige efter prøven. Færdselsstyrelsen afviser dig, hvis dine papirer ikke er i orden og kan ligeledes bortvise dig, hvis de har mistanke om snyd.

Køreprøven kan du tidligst aflægge på din 17-års fødselsdag og først, når teoriprøven er bestået. Derudover skal du som minimum have gennemført hele undervisningsforløbet.

Til den praktiske køreprøve medbringes ligesom til teoriprøven:

• Gyldigt pas eller billedlegitimation, dåbs- eller navneattest
  • P23 = ansøgning om kørekort
  • Lektionsplanen / Logbogen

Prøven starter med en teknisk gennemgang af skolevognen (lygter, dæk mv.); se linket “Teknik til køreprøven” under fanebladet Links.

Der vil normalt kun være dig og den prøvesagkyndige i skolevognen, hvor du følger den prøvesagkyndiges rute. De sagkyndige er helt almindelige søde og flinke mennesker, der rigtig gerne vil skrive et kørekort til dig, hvis du har gjort dig fortjent til det!

Bemærk: Pr. 1/1-2017 kan 17-årige tage uddannelsen på samme betingelser som 18-årige. Dog er der en række betingelser, som skal være opfyldt for, at den 17-årige må være fører af bilen:

• 17-årige billister skal ledsages af en voksen, som er mindst 30 år gammel med kørekort og mindst 10 års erfaring som bilist. Den voksne ledsager må ikke selv have fået hverken betinget eller ubetinget frakendt sit kørekort i løbet af en tiårig periode.
  • Den voksne ledsager skal selv være i stand til at køre bil og må altså ikke være beruset. 17-årige skal følge færdselsloven på lige fod med alle andre. Se mere information om kørekort til 17-årige fra Sikker Trafik her.

Hvad får du for pengene?

Betalingsvilkår

Et godt råd